Gezondheid,  Sportief,  Trends

Hoe stap je fris en fruitig uit een vliegtuig na een lange reis?

Iedereen weet dat je van een lange reis een jetlag kunt krijgen. Deze komt echter vaak pas na een tijdje en daar houden veel mensen rekening mee. Wat veel mensen vaak vergeten door hun enthousiasme over ver reizen, is dat je vaak ook met allerlei kwaaltjes uit het vliegtuig stapt. Misschien heb je barstende hoofdpijn, zijn je benen opgezwollen en/of verkrampt door het lang stilzitten en voelt je huid als schuurpapier aan. Maar gelukkig zijn er verschillende dingen die je tijdens je vliegreis kunt doen zodat je een heel stuk frisser uit het vliegtuig stapt. 

1.Koop een goed nekkussentje en een oogmasker

Als je niet het gevoel wil hebben dat je net aangereden bent of als je die verdraaide jetlag wil ontsnappen, dan is het belangrijk dat je goed kunt slapen tijdens de vlucht. Gelukkig zijn er anno 2022 allerlei kussentjes van de beste kwaliteit, die helemaal niet lijken op die harde opblaaskussentjes van toen je een kind was. Er zijn zelfs kussens voor zij- en buikslapers waarin je je je armen kunt stoppen. Koop meteen een goed oogmasker en vergeet je noise cancelling headphones niet. Slaap lekker! 

2.Drink genoeg water tijdens je vlucht

We weten het – als je veel water drinkt, moet je vaak ook veel plassen. Niet altijd heel fijn als je niet aan het gangpad zit. Toch is het belangrijk om genoeg water te drinken, want door de lage luchtvochtigheid in het vliegtuig verliest je lichaam veel vocht. Hierdoor voel je je vaak niet fris en kun je zelfs hoofdpijn krijgen. Let op: het is belangrijk dat je water drinkt, want veel alcohol droogt je nog meer uit … maar er is natuurlijk niets mis met één glaasje gratis champagne! Koop dus zeker na de douane een grote fles water of neem een lege herbruikbare fles mee die je kunt opvullen.

3.Doe spieroefeningen als je wakker bent

Als je niet aan het slapen bent en bijvoorbeeld een film kijkt, dan kan het fijn zijn om ook wat spieroefeningen te doen. Daarmee bedoelen we niets geks, maar even je nek en schouders uitrollen of je benen opheffen en weer neerzetten. Je kuitspieren helpen bijvoorbeeld met het rondpompen van bloed in je lichaam, maar als je te lang stil zit, dan worden die spieren lui. Daardoor kun je last krijgen van krampen, of van dikke enkels. Je kunt tijdens de vlucht ook speciale compressiekousen dragen om te vliegen, deze gaan niet alleen dikke benen tegen, maar gaan ook reistrombose tegen. 

Fijne reis gewenst! 

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.